17 oktober

De senaste dagarna har det varit väldigt skiftande väder. I torsdags då min grupp var ute och fotade var det riktigt kallt och blåsigt. Kändes nästan som vinter bortsett från att det inte var nån snö. På kvällen däremot, när jag cyklade från skolan efter att ha gjort klart min modellkub blåste det nästan inget alls och det var precis lagom kallt och mysigt. Igår däremot, nu ska ni få höra kära Boråsare, var det första gången som det regnade när jag skulle cykla till skolan. Innan detta har det bara regnat lite när jag cyklat hem eller när jag inte behövt vara ute. Tänk, om det varit Borås hade det garanterat regnat minst en tredjedel av gångerna jag skulle cykla till skolan. Det var väl inte jättemysigt direkt att cykla i regnet och halva dagen kändes det som att jag kissat på mig eller nåt, men det var faktiskt inte så extermt farligt och jag blev förvånad över hur många det faktiskt var som cyklade eller gick trots det dåliga vädret. I Borås hade man knappt sett någon enda, det slår jag vad om.

Nog talat om vädret, i torsdags var jag som sagt och fotade lite med gruppen. Vi tog bland annat kort på området där det är tänkt att husbåtarna skall ligga men tog även kort på några husbåtar som redan finns. När vi var klara med det var vi helt stelfrusna och jättehungriga allihop, så vi bestämde oss för att gå och äta pizza på en pizzeria i Västra Hamnen. Jag var så hungrig att när jag ätit upp min egen pizza åt jag lite av resterna på de andras också. Fattar inte vad det är för fel på mig.. Jag är för fan tjej! Jag ska inte orka äta upp en hel pizza ens. Menmen, jag är lite udda helt enkelt, och de andra tittade bara roat på mig när jag tryckte i mig så mycket!

I torsdags var jag ju även och tittade på en lägenhet. Den var fräsch och fin, men jag började tveka lite på läget, då huset ligger precis i utkanten av Rosengård. Till och från skolan skulle inte vara några problem, men det kanske inte är så kul om man är iväg någonstans på kvällen att behöva cykla runtom hela Rosengård bara för att man inte vill cykla igenom. Därför bestämde jag mig tillslut för att tacka nej till lägenheten och jag bor kvar här ett tag till medan jag letar vidare.

Igår hade vi två föreläsningar, varav den ena handlade om Internet som marknadsföringsmedel. Efter att läraren pratat i en timma, skulle vi dela in oss i grupper och sedan granska två stycken hemsidor. Vi skulle t.ex. kolla på helhetsintryck, navigering, färger, typsnitt osv. Vi fick en timma på oss och sedan skulle vi redovisa vad vi kommit fram till inför klassen. Min grupp valde hemsidorna "www.formdesigncenter.com" och "www.2advanced.com" och om ni orkar gå in och kolla på dem så ser ni vilken sjuk skillnad det är mellan dem. Ett tips är att iaf gå in på 2advanced. Jäkligt cool sida om jag får säga det själv!

Idag har jag faktiskt inte varit utanför dörren. Jag sov länge, lite för länge kanske, sedan har jag pluggat, tvättat, lagat mat, diskat och kollat på tv. Ungefär så. Visst låter det som en väldigt rolig lördag? Helt okej enligt mig faktiskt, och speciellt eftersom jag tror att jag är påväg att bli sjuk. Då är det skönt att bara ta det lugnt ibland.

Här är några av de bilder jag tog i torsdags, det är dock bara den första som faktiskt visar det vi skulle ta kort på.




- Paulina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0