22 oktober

Vinden har vänt! Eller ja.. den hade det för en stund iaf. Två dagar i rad hade jag medvind till skolan och den tredje dagen var det inte jättemycket motvind heller. Nu verkar det dock ha gått tillbaka till det gamla vanliga, motvind vart man än ska. Jag väljer dock att se det positivt, jag får ju ännu bättre träning med motvind!

De senaste dagarna har bestått av väldigt mycket plugg. Jag har jobbat med skisserna till fritidshuset, som skulle visas för läraren idag och jag har med min grupp arbetat med broschyren om betongkilen som skall redovisas nästa torsdag. Igår till exempel så hade vi bara lektion mellan klockan 8 och 10, men sedan satt vi och jobbade med broschyren ända till klockan halv fyra. Jag var verkligen helt slut när jag kom hem och efter att jag ätit stensomnade jag på soffan. När jag väl vaknat till liv igen var det bara att sätta igång och försöka få klart mina skisser på fritidshuset. Jag kan dock glädja mig med att min lärare var väldigt förtjust i vad jag ritat idag och nu är det bara att sätta igång med bygglovsarbetet som skall lämnas in den 3 november. På min födelsedag, för er som inte visste det. Vi fick även tillbaka uppgift 4, dvs. den sista uppgiften i området ritteknik och jag fick OK på båda delmomenten. Skönt att inte ha behövt göra några kompletteringar på någon av de fyra uppgifterna, jag är stolt.

Idag hade vi även ett så kallat klassmöte med vår programansvarig där vi bland annat utsåg klassrepresentanter, diskuterade om det var några problem och så vidare. Senare idag fick vi även ett mejl från programansvarig där det stod att han glömt att säga att han hört jättemycket beröm om klassen från våra lärare. Det låter väl fint. Det roliga är att jag genom alla mina skolår, i alla de klasser jag gått har fått höra att vi är en så jättebra klass, en riktig favoritklass hos lärare. Eftersom det varit så i alla 4 olika klasser jag gått i tolkar jag det helt enkelt som att det är mig allt hänger på. Jag måste ju vara perfekt eller nåt. Haha.

Efter skolan idag var jag på Ica Maxi och handlade lite bröd, frukt och grönsaker. Köpte bland annat ett paket vindruvor som praktiskt taget ropade "köp mig" i affären, och det gjorde jag rätt i. De var de godaste vindruvor jag ätit på väldigt länge! Jag förstår inte varför jag envisas med att köpa gröna vindruvor jämt, när de här lite halvröda är så sjukt mycket godare?! Jag lyckades däremot köpa en fruktansvärt äcklig gurka. Jag vet inte vad det är för fel på den, men den smakar helt enkelt inte gurka.. Kanske är det ingen bra gurkperiod just nu helt enkelt.

- Paulina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0