5 oktober

I helgen har det inte hänt alltför mycket. Det som är värt att nämna är väl egentligen bara att vi i lördags var ute och gick på kvällen. Vi insåg dock att vädret inte var det allra bästa att vara ute att gå i och när vi gick förbi spelbutiken som ligger på andra sidan kvarteret såg vi stora löpsedlar som varnade för stormen som skulle dra in över sydsverige på kvällen. Härligt!! Förutom detta är väl bara det faktum att det blivit stopp i rören igen något nämnvärt av det som hänt i helgen. Vi har nu lokaliserat stoppet och insett att det faktiskt är inne i badrummet. Detta märkte vi då jag skulle vara duktig och tvätta en maskin tvätt och vi helt plötsligt hör att det låter som om vatten rinner ner på golvet. Det var precis vad det gjorde och det visade sig vara en mindre översvämning inne i badrummet. Dessa rör visade sig även vara samma som leds från köket och nu är det alltså stopp på båda ställena. Känns galet roligt måste jag säga, men jag var och pratade med min hyresvärd innan idag och han sa att han skulle kolla på det. Dock så verkade han glömma bort oss, för han kom aldrig ner och det slutade med att jag och Rasmus cyklade till McDonalds för att äta något eftersom hela diskbänken är full med disk. Fint. Jag hoppas verkligen att det löser sig imorgon, annars vet jag inte vad jag tar mig till.

Denna dag har förutom besök på McDonalds bestått av skola för min del och sjukt lång sovmorgon för Rasmus del. Vi har även hunnit med en liten sväng på köpcentrat Mobilia. Rasmus behövde tydligen köpa strumpor, han anser väl att jag tvättar för sällan, hm! Han köpte dock lite fler saker än strumpor, bland annat en bok! Han ansåg sig tydligen vuxen nog att köpa en bok som han påstår att han ska läsa nu när jag är i skolan eller pluggar. Om jag känner honom rätt kommer nog den boken ligga oläst ganska länge..

Idag i skolan hade jag min första redovisning. Det var i kursen 'Grafisk form och layout'. Uppgiften var att ta en bild på "betongkilen" som på något vis förskönar platsen. Vi skulle tänka på ljus, vinklar, skuggor osv. och sedan vid behov redigera den lite i photoshop. Redovisningen gick ut på att visa upp bilden och förklara hur man tänkt när man tagit den. Jag var faktiskt ganska nervös då jag kände mig väldigt osäker på min bild innan, men det visade sig gå riktigt bra, och både lärare och klasskompisar sa att det var en bra bild. Puh! Här nedanför kan ni se den bilden jag hade. Jag orkar dock inte skriva ner min motivering, då den var en aning flummig.









Andra lektionen idag bestod av introduktion av en ny kurs, nämligen 'Visualisering i bild och modell'. Det verkar vara en riktigt kul kurs, då vi kommer arbeta mycket med att göra olika modeller. Vi fick även på lektionen en introduktion av uppgift 3, som kommer vara vår examination för både kursen 'Visualisering i bild och modell' och 'Grafisk form och layout'. Uppgiften kommer gå ut på att vi i grupper skall designa båthus som studentboenden. Vi ska sedan presentera dessa med en powerpoint, en broschyr, en affisch och en modell. Jag tror att detta kommer bli riktigt kul, men det kommer nog att ta en hel del arbete och tid.

Bilder från vår kvällspromenad i stormen.


-Paulina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0