24 september

Igår kom Rasmus ner hit till Malmö. Underbart att träffa honom igen! Jag gick för att möta honom på bussterminalen. Det tog ganska exakt 50 minuter, och då gick jag ändå rätt snabbt, så imorses var jag faktiskt lite seg i benen. Suck, jag borde verkligen börja träna ordentligt snart. Har faktiskt planer på att köpa ett nytt träningskort på friskis nästa vecka. Får se till att jag faktiskt fullföljer det med.

Idag var det lite mer skola än igår, så jag lämnade Rasmus hemma så han kunde sova länge. Hade dock visat ut på kartan vart Mobilia ligger så han hade nåt att göra tills jag slutade skolan. När jag väl slutat träffades vi där och handlade lite potatis och så, så vi skulle kunna laga mat på kvällen. Dock så blev planerna ändrade när en gammal kompis till mig hörde av sig och frågade om han kunde få hälsa på en sväng efterssom han ändå skulle köra ner till Lund med jobbet. Självklart fick han det och han, hans kompis, Rasmus och jag gick istället och åt på en pizzeria nära Dalaplan. Var riktigt goda pizzor faktiskt, så dit kan jag nog tänka mig att gå igen. När vi ätit skulle de andra åka vidare, så jag och Rasmus gick hem och tog det lugnt framför tvn resten av kvällen.

Imorgon ska jag till skolan vid 12 för att träffa min grupp i Grafisk form och Layout. Vi tänkte försöka komma fram till en smart idé till uppgiften som vi fått, att göra om "betongkilen" som ligger bredvid skateparken till en snyggt område. Vi får väl se om vi kommer fram till något kul. Efter det har vi föreläsning plus labb ända till klockan 17. Lite segt på en fredag och lite tråkigt för Rasmus som nog inte kommer ha så mycket att göra under den tiden. Men sen är jag ledig i tre dagar. Wooh! Då ska jag dra med Rasmus på sightseeing i Malmö, spännande.

- Paulina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0