Loving 14 februari

14 februari, alla hjärtans dag, alla par SKA vara med varandra och fira, men det går inte. Helt seriöst tycker jag att alla hjärtans dag är aningen överskattat, varför inte fira att man tycker om varandra varje dag? Och det finns väldigt många som mår dåligt den här dagen bara för att de inte har någon att fira med. Jag har någon, men han är nästan 30 mil härifrån, så det blir inget firande för min del ändå. Jag tycker inte att det är så hemskt att jag inte får vara med Rasmus på alla hjärtans dag, men det är hemskt att inte få vara med honom när jag vill, och jag vill vara med honom nu. Saknar min pojkvän :(

Såg Neverstore på KB igår, det var riktigt bra! På vägen dit drog jag dock min första vurpa med cykeln sedan jag flyttade till Malmö. Jag var lite sen, så jag cyklade en liten annan väg som skulle gå snabbare. När Fredrik ringer och ska fråga om jag är på gång plockar jag upp telefonen i farten och precis när jag tänker säga att jag är lite försenad så känner jag hur cykeln slirar under mig och jag trillar rakt in i en bil som stod vid vägkanten. Fortfarande med telefonen vid örat försöker jag få bort cykeln som ligger över mig och som mina ben trasslat in sig i. Samtidigt halvt ropar jag i telefonen: "Jag är försenad! Jag vurpade precis, men jag är på väg!". När jag väl kommit upp, borstat bort slasket från byxorna och äntligen lagt mobilen i fickan kollar jag runtomkring mig, hoppas på att ingen har sett mig och sticker sedan snabbt som attan från platsen. Jag vågade inte ens kolla om bilen fick några repor, men jag tror inte att cykeln tog i bilen särskilt mycket, det var nog mest jag som gjorde det. Jag hoppas att jag inte gjort någon stackars bilägare arg! Jag själv har däremot ganska ont i högra skinkan idag..




- Paulina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0