19 maj

Long time no see, IGEN! Nu var det längesen jag uppdaterade bloggen och det är jag hemskt ledsen över, men det har varit så otroligt mycket de senaste veckorna att jag, trots att jag velat, inte hunnit eller för den delen orkat skriva. 

Ett par dagar efter att jag skrev senast åkte jag en sväng hem till Borås. Det var riktigt härliga och bra dagar. Fick mycket jag ville gjort, bland annat en intervju (skoluppgift), plugga lite, glassa i solen, träffa Malin, träffa släkt, umgås med min underbara pojkvän, äta mängder med glass och slutligen en liten tipspromenad på Almenäs som pricken över i. 

Väl nere i Malmö igen var ångesten på topp, vi låg långt efter i projektkursen tack vare min körtelfeber och det var bara att jobba stenhårt tills vi kom ikapp! Vi satt i skolan långa dagar och jag pluggade hela lördagen och delar av söndagen och jag kände mig så stolt när jag vi äntligen började se slutet. De senaste dagarna har bestått av korrigeringar och övning inför redovisning som skulle ske idag eller imorgon. Jag och Dóra, som jag jobbar med, var en av de många grupper som inte hann göra idag så vi ska redovisa imorgon. Jag är inte särskilt nervös faktiskt, för redovisningen är inte direkt betygsgrundande utan mer en presentation av huset för klassen och ett slags övningstillfälle där vi kan få tips och respons på saker som vi kan ändra på fram till utställningen som är nästa torsdag. En utställning som ni alla förövrigt väldigt gärna får komma på om ni vill, men jag antar att en tripp till Malmö sådär en torsdagskväll kanske inte är er högsta önskan.  

När den här veckan är över har vi bara 4 tillfällen i skolan kvar och sedan en inlämning den 12 juni, sedan är det sommarlooov! Ska bli så galet skönt och jag ska verkligen försöka att hinna med så mycket skojigt som möjligt. Vad som redan är inplanerat är Rasmus fasters bröllop och Turkiet! U-u-underbart! Sedan har jag även planer på att jobba litegranna, träffa mängder av roligt folk, få besök av Siri i Borås, chilla vid havet i Malmö och lite till.

Pusspaj
- Paulina



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0