Åh ni ljuvliga bakverk

Såhär i semletider, och speciellt idag på självaste fettisdagen, fylls både munnar och bloggar med mängder och åter mängder semlor av olika slag. Så när jag idag bestämde mig för att baka egna semlebullar kunde jag välja och vraka mellan recept, som alla benämns som "det allra bästa". Det slutade med att jag valde Söta sakers recept. Det kändes okomplicerat på nåt sätt, och jag valde att lita på någon som till och med skrivit en bok om just söta saker.

Och ojojoj vad gott det var med hembakta semlor. Jag slängde ihop en direkt när bullarna svalnat lite och den försvann blixtsnabbt vill jag lova. Den här årstiden som är väldigt grå, trist och framförallt kall förgylls helt klart av denna helt fantastiska högtid. Hade nog inte stått ut den här perioden när man bara går och längtar efter vår, sol och värme om man inte hade dessa små godingar att glädjas åt! (Och om drygt en månad är det ju våffeldagen! Ytterligare en härlig dag att se fram emot!)






Mycket mandelmassa, mycket grädde och mycket florsocker ska det vara! Mums! (Just denna semlan fick kanske lite väl mycket grädde, men råkade vispa lite mer än vad som behövdes. Och slänga kan man väl inte göra?!)


Lite senare kom en vän hem till mig på semlefika, och då gjorde vi semlorna såhär snygga!



Kram!


Kommentarer
Postat av: Jennie

så galet gott!

2012-02-21 @ 23:30:51
URL: http://hallon8.se
Postat av: Louise

Ser gott ut!

2012-02-25 @ 11:44:29
URL: http://louisedahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0