Om att faktiskt få något gjort..

Jag fick faktiskt gjort några av de planer jag hade för dagen. Började med att göra en omgång egen müsli. Den här gången med specialingredienserna havrekärnor, kokos och psylliumfrön. Sedan la jag även i, förutom mina klassiska russin och gojibär, lite torkad ananas. Synd bara att jag inte hade någon yoghurt eller fil hemma så jag kunde smaka på müslin när den var precis nygjord. Men eftersom jag var och handlade lite innan ikväll får det bli smakprov imorgon till frukost istället!

Förutom müslin fyllde jag dessutom en burk med sötmandlar, russin,  ananas, gojibär och tranbär så att nästa gång jag är sugen kan jag bara hälla upp lite av mixen i en skål och mumsa i mig!



Jag har dessutom, äntligen, lyckats måla ramen till vår hallspegel som har varit tråkigt mörkt träfärgad (och visserligen håller på att trilla isär också). Den blev självklart vit, vilket jag just nu önskar att typ allt i möbelväg var. 










Ni får ursäkta de lite halvtrista bilderna, men det där med dagsljus är aldrig särskilt lätt när man bor i en källare som jag gör. Blir oftast bara smala strimmor av ljus och mycket skarpa skuggor.


Dagen har avslutats med mat, tv-tittande och glass med pojkvännen, och nu är det dags att sova.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0